پیشخوان دولت ایرانی

خوراکی های نشاط آور

خوراکی های نشاط آور خوراکی های نشاط آور

برخی خوراکی ها حاوی ترکیباتی هستند که با خوردن آنها شادی و نشاط در درون شما موج می زند. موادغذایی می توانند در وضعیت روحی شما تاثیر زیادی بگذارند و یک خوراکی اثری چند برابر قرص های افسردگی داشته باشد یا خوردن یک غذای خوشمزه، احساسی منتقل می کند که می تواند برای چند ساعت آرامش و شادی را در وجودتان ایجاد کند. براساس تحقیقات دانشمندان، خوراکی هایی وجود دارند که با تاثیر شیمیایی موجب ترشح هورمون های شادی در بدن می شوند، حتی اگر به آنها علاقه نداشته باشیم. در اینجا خوراکی های شادی آور را به شما معرفی می کنیم.

 نارگیل یکی از شادکننده ترین خوراکی ها محسوب می شود و عملکرد مغز را بهتر می کند،اگر نگران چاقی و بالا رفتن چربی و قندخونتان نیستید، هفته ای یکبار مخلوط شیر و بستنی و نارگیل را امتحان کنید.

 تخم مرغ یکی از خوراکی های شادی آور است، روزهایی که برای صبحانه نیمرو می خورید یا تخم مرغ عسلی و آب پز شده حال بهتری دارید زیرا تخم مرغ منبع غنی از روی، ویتامین B، امگا 3، اسیدهای چرب و پروتئین است و مواد مورد نیاز بدنتان تامین و هورمون ها به اندازه کافی ترشح می شوند که در نتیجه شادی و رضایت به زندگی می آید.

همه گوجه فرنگی ها یک ماده شناخته شده به نام لیکوپن دارند، خوردن گوجه فرنگی با روغن زیتون، بهترین پیشنهاد برای جذب لیکوپن و شاد شدن است.

عسل از افسردگی جلوگیری می کند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه می دارند. وقتی عسل می خورید، سطح قند خون هم تنظیم می شود و شما احساس شادی و نشاط می کنید.

مارچوبه سرشار از فولات و تریپتوفان است؛ موادی که سطح شان در بدن انسان های افسرده به شدت پایین است و برای درمان باید این مواد به سطح نرمال برسند. همین دلیل کافی است تا مارچوبه در فهرست اصلی خوراکی های شادی آور باشد، اگر مارچوبه پیدا نمی کنید، غذاهایی را که با بوقلمون پخته می شوند مصرف کنید.

 کلسیم موجود در ماست، انتقال دهنده های عصبی شادی آور را آزاد می کند و باعث می شود ما شاد شویم.

 شکلات های تلخ و خوشمزه، باعث بهبود جریان خون در مغز می شوند، تمرکز را بیشتر و اعصاب را هم آرام می کنند، پزشکان خوردن شکلات تلخ را در روز توصیه می کنند تا انرژی و جنب و جوش به زندگی بیماران شان بازگردد.


برچسب هاپیشخوان،پیشخوان ایرانی،دفترپیشخوان،پیشخوان ملی،سلامت،پزشکی،نشاط،شادی
نسخه چاپیارسال به دوستاندفعات بازدید: 135312345
تعداد آرا: 0

نظر شما: